Online Sayaci 0







Kayıp Parola?

Kim Online

Tosya Sozlugu


PROGRAMI İNDİR

FORUMDA SÖZLÜK

gölbez

( yavru köpek )

Kastamonu Bibliyografyası - Mehmet Yılmaz
Anasayfa arrow Köşe Yazarları arrow Bünyamin Sönmez arrow Tosya'dan Sevilla'ya-1
Tosya'dan Sevilla'ya-1 Yazdır E-posta
Tuesday, 01 July 2008

 

Active Image

 

 

Bünyamin Sönmez
Bu mail adresi spam botlara karşı korumalıdır, görebilmek için Javascript açık olmalıdır Bu mail adresi spam botlara karşı korumalıdır, görebilmek için Javascript açık olmalıdır


MADRİD ŞEHİR METROSU VE DÜŞÜNDÜRDÜKLERİ

İstanbul'dan Madrid'e uçtuk. Yaklaşık 2800 km.'lik bu yolu 4 saat gibi bir sürede kat ettik. Madrid'in merkez nüfusu 3,5 milyon kişi civarında.  Hava limanından indiğinizde hiçbir yere uğramadan direk şehir metrosu kanalına girip şehrin istediğiniz herhangi bir noktasına ulaşabiliyorsunuz. Biz buradan hızlı trenle Sevilla'ya geçeceğimiz için hızlı tren istasyonu olarak kullanılan Renfe'ye yönelen metro kısmını aradık. İngilizce bilen sayısı hava limanı gibi yerlerden uzaklaştıkça azalıyor ve dil problemi ortaya çıkıyordu. Sonradan öğrendiğimiz bir bilgiye göre, kesin olmamakla birlikte İspanyolların ekseriyetinin İngilizceyi bilmelerine rağmen konuşmamayı tercih ettikleriydi. Dünyada İngilizceden sonra en yaygın konuşulan dilinin İspanyolca olduğunu hesaba katarsanız bu dil milliyetçiliğinin sebebini anlayabilirsiniz. Dil bilmenin çok fazla bir önemi olmadığı, işaret dilinin anlaşmak için yeterli olduğu bu yer altı yapısında yönümüzü bulmak için epey bir gayret sarf ettik. Yardımsever! İspanyollar bize yardım için adeta yanıp tutuşmaktalar. Bilmem kaç katlı metronun bir o kısmında bir bu kısmında hızlı tren istasyonu aramakla geçirdik bir kısım vaktimizi. Yön gösteren levhalar, tümüyle İspanyolca olduğundan karanlıkta ışıksız kalmıştık. Kapkaççılar en çokta yol iz bilmeyen yabancıların ceplerini gözlüyorlar. Siz siz olun böyle bir ortamda yabancı olduğunuzu belli etmeyin. Sırtınızdaki çantalar ve elinizdeki bavullar doğrudan sizin yabancı haykırıyor ama yine de siz, sanki o memleketin insanıymışsınız gibi davranın. Birçok yan kesicinin yan gözle bakması ihtimalini sakın gözden kaçırmayın. Yere paralel yaptığı koluna yeleğini atan biri, size gülümseyerek yanaşmışsa kendinizi kollamanızda fayda vardır demektir. Bu tip insanlar öyle kötü giyimli, çarpık çurpuk görünüşlü insanlar da değil. Temiz yüzlü şık bayanlar ve erkekler, metro hattının bir o katında, bir bu katında işe çıkıyorlar. Karmaşık metro hattıyla boğuşmaya işte o zaman başladık.

Ankara metrosunun o güzelim sadeliğinden eser yoktu burada! Bu sadeliği aşağıdaki haritadan da görmek mümkün. Ankara metrosu 1997'de hizmete girmiş. Şu anki toplam uzunluğu 23 km. 1960'lı yıllara dayanan bir proje geçmişi olduğunu bilmek en azından rahatlatıyor bizi. Sultan Ahmet Camii gibi dev bir eseri, o günkü teknolojik yoksunluklara rağmen 7 yılda bitiren ecdadı düşündüğümüzde, torunlarının giriştiği proje ile tamamlanması arasında 37 yıl geçmiş olması üzüyor.

Image

Metro haritasını her yerde bulmak mümkün ancak ulaşacağınız yeri bilemediğinizde bocalıyorsunuz. 16 hatlık bir metro ağı toplam 320 km. Çok fazla üzerinde durmadığımız Avrupa Birliği üyesi bir ülke olan İspanya'da ilk metro 1919 yılında açılmış. Bu tarihteki bizim bulunduğumuz ekonomik ortam için bir metro yapımı elbette bir lükstü. Bu satırları okuyan herkes, o dönemlerde çekilmiş ve yırtıp pırtık elbiseleriyle ayakta poz vermiş iki vatan evladı fotoğrafını büyük ihtimalle görmüştür. Böylesine bir yokluğun ve savaşların ülkemizi neredeyse yok ettiği dönemde vatanı kurtarmak için çırpınan ve bir tek bu ulvi amaç için topyekûn harekete geçen Anadolu insanı başka şey yapmaya fırsat bulamamış. Bizler hayati amaçla çırpınırken, İspanyolların uğraştığı şey ülkenin gelişmesine katkı sağlamakla ilgili faaliyetler olmuş. 1919 yılında açılan Madrid metrosunun 2008 yılında ulaştığı boyut aşağıdaki haritadan rahatlıkla görülmektedir.

Image

Vagonlardaki insan portrelerine baktığınızda güzel ülkemizin herhangi bir yöresinde olduğunuzu düşünebilirsiniz. İspanyol fotoğrafı ile Türk fotoğrafı arasında çok fazla bir fark göremezsiniz. Bu fiziki benzerlik konuşmadığınız sürece onların sizin milliyetiniz hakkında bir fikir edinmelerinin önüne geçmiş oluyor. Bu da yukarıda belirtmiş olduğum vurguna gelme olasılığınızı azaltıyor. Diyeceğim odur ki, kapkaç olayı ülkemize has bir olay değil. Kişi başına düşen milli gelir ne olursa olsun başka ülkelerde de bu çirkin olaylarla yüzleşebilirsiniz. Özellikle İstanbul'da trenlerde, istasyonlarda gerçekleşen ve vahim sonuçlarıyla gündeme gelen bu canice olayların bir an önce bitmesini diliyorum.

İlerleyen yazılarımızda çok güzel ipuçları, ayrıntılar, resimler, ülkemizle ilgili oradan yakaladığımız enstantaneleri aktarmaya çalışacağım. Bizi izlemeye devam edin...


Görüntüleme sayısı: 6961

  Yorumlar (6)
Yazan coskun, 06-07-2008 10:09
Hocam sadece bakmamış, gerçek anlamda görmüşsünüz. 
Kaleminize sağlık.
selamın aleyküm
Yazan gokceozlu, 06-07-2008 17:05
HOCAM HELAL OLSUN SİZ BÜNYAMIN HOCA OLARAK SİZİ KOLAY KOLAY ÇARPAMAZLAR SANIYORUM. KOLAY GELSİN DİYORUM
SelamunAleykum.
Yazan Ulkucu37, 07-07-2008 17:32
hey gidi gunlerrrrrrrrrrrrr........ 
hocam yazınızı okumadim okuyamadim. cunki sizin resminizi gorunce lise yıllarina gittim birden.... 
bir serit misali o gunler geldi aklıma...... 
3 sene sinif ogretmeni muhasebe bilgisayar hocasi... 
insan o gunler cok ariyor.... :cry :cry .......[B][/B]
mrb
Yazan arifdasdibek37, 10-08-2008 11:59
hocam sizin bu başarınızı takdir ediyorum tşkler sizler gibi öğretmenlerimiz olduğu sürece gençliğimizn geleceği açık bunları bizim zamnımızdada yapsaydınız biz daha farklı yerlerde olurduk
Yazan ayfer, 23-06-2009 15:49
yazılarınızı tebrik ediyorum,o ülkeyi çok iyi tanıtmışsınız,başarılar dilerim.
Yazan ayfer, 23-06-2009 15:51
tebrikler o ülkeyi çok güzeltantmışsınız...

Sadece kayıtlı kullanıcılar yorum yazabilir.
Lütfen sisteme giriş yapın veya kayıt olun.

 
© 2018 Tosya.Gen.TR - Tosya'nın Sesi
tosya.gen.tr sitesi Joomla tabanlidir.
Web Tasarım