Online Sayaci 1

gaynata

( kayınpeder )

Kastamonu Bibliyografyası - Mehmet Yılmaz
Anasayfa arrow Köşe Yazarları arrow Hüseyin BENEK arrow Kastamonunun İki Potansiyeli; Turizm ve Üniversite
Kastamonunun İki Potansiyeli; Turizm ve Üniversite Yazdır E-posta
Sunday, 31 January 2010

Hüseyin BENEK

Biz Kastamonulular olarak bireyselliği ön plana çıkarıp toplumsallığı geri plana itiyoruz. Buda Kastamonu da bazı aksaklıklara neden oluyor, bu aksaklıkları gidermek öncelikle biz Kastamonuluların görevi, sonra da Kastamonu da devlet görevlileri bürokratların görevidir. Neden devlet görevlilerine ikinci görev verdik? Biz talep edeceğiz onlar yapacak, biz yapacağız (projeler sunacağız) onlar destekleyecek. Kısacası bize çok iş düşüyor. Bu bilinçten hareketle Kastamonu’nun güzelliklerini iyi tanıtmamız ve bu güzelliklerden insanlarımızın yararlanmasını sağlamamız lazımdır. "Bunu nasıl yapabiliriz?" Sorusunun cevabını bulmaya çalışacağız bu yazımızda, karınca kararınca.

Ben ilimizin iki potansiyelle öne çıktığını görüyorum birincisi turizm, ikincisi ise üniversitenin geliştirilmesi çalışmalarıdır. Bunları yaparsak ne olur, yapmazsak ne olur üzerinde biraz düşünelim diye öneriyorum hemşehrilerimize. Önce eğitimi ele alalım çünkü her haliyle eğitim önemlidir. Kastamonu üniversitesine çalışmaların da hepimizin yardımcı olmak gibi bir görevi vardır. Üniversitemizin Hacettepe üniversitesi gibi büyüdüğü düşünelim bir an. Sadece tıp fakültesinin ilimize sağlayacağı faydayı görebiliriz. (Yeri gelmişken yardımları ve katkıları için Prof.Dr. Sırrı Kes’e teşekkür etmeliyiz). Bunların yanı sıra burada okumak için gelen öğrencilerle ilin ekonomik hayatına nasıl katkılar sunacağını sanırım tahmin edebiliyoruz.Tosyada yapılan meslek yüksek okulu için, Üniversite rektörü Prof. dr. Bahri Gökcebay ve Tosya Belediye Başkanı Kazım Şahin in yaptıkları dayanışma ilimize bir örnek olabilir.  O zaman ne yapmalıyız sorunun cevabı; Üniversite çalışmalarında rektörün yanında olmalıyız. Kim yanında olacak milletvekilleri, kim yanında olacak Vali bey, kim yanında olacak belediye başkanları, kim yanında olacak Kastamonulular topyekün. Böylece ilimizin sorunlarını dayanışmacı bir ruhla daha kolay çözebiliriz.

Turizme gelince; bu alanda da Kastamonu’muzun çok potansiyeli olduğunu görüyoruz. Değerlendirebiliyor muyuz? Ne acı ki hayır. Bizi kim tutuyor kendi ilgisizliğimiz, ilimizin sorunlarına duyarsızlığımız bu potansiyellerin atıl kalmasına neden oluyor. İlgisiz kalmayalım kimsenin bizi ve ilimizi atıl durumda tutmasına da izin vermeyelim. Bunu nasıl yapabiliriz Kastamonu’yu tanıtarak, Kastamonu valiliği tanıtım için ne yapıyorsa belediyesinin de onu yapması, belediye ne yapıyorsa valiliğinde onu yapması ve ortak organize bir şekilde dayanışmacı ruhla çalışarak ilimizi güzelliklerini ulusal ve uluslar arası tanıtımını yapmamız lazımdır.

Bunun için ulusal alanda Kasyö-Der ve Kas-Der-Fed’in Ankara’da yaptığı Başkentte Kastamonu Günlerine ilimizde yaşayan herkesin destek vermesi, başka yerlerde yaşayanlarında sanki bir turizm elcisi gibi tanıtım için çalışması gerekiyor. Nereleri tanıtacağız biraz göz önüne serelim isterseniz.

İl sınırlarının en batısında ki ilçemiz Cide den başlayalım, ülkemizde gideros koyu gibi kaç tane koy var, biz bunu niye değerlendiremiyoruz. Cide de sadece bu koymu var çevresindeki doğal güzellikleri denize girmek için kilometrelerce sahili nasıl tanıtamama becerisini gösteriyoruz. Buradaki atıl tesisleri niçin ilçe özel idaresi veya belediye işletmiyor. Oraya gelenler bakkal Hüseyin abiden alış veriş yapmayacaklar mı? Pazarından alışveriş yapmayacaklar mı? Yapacaklar ve biz bu ekonomik canlılığı göremiyoruz ki bu güzellikleri böyle kendi halinde bırakıyoruz. Çok uzun bir sahili var bir kenara çadır kampı neden kurulmaz? Lütfen bunlar üzerine düşünsünler buradaki yöneticiler biraz. Bu ilçedeki Kaymakam beyi bu konuda oradaki potansiyeli görmeye ve oradaki kurumları organize etmeye davet ediyorum.

Gelelim Doganyurt’a bu ilçemiz kıyı ilçeleri arasında en küçüğü bu nedenle orası bir meslek yüksek okulu ile geliştirilmeli ve turizm potansiyeli üzerinde durulmalıdır.

Şimdi ise sıra İnebolu’da, hem tarihi önemi hem de müzesiyle ve denize girilecek uzun ve uygun sahiliyle hem kültürel hem de deniz turizmine uygun bir ilçemizdir. Belediye, ilçe özel idare ve oranın halkından kazanarak sermaye yapmış sermayedarlara ortak iş düşmektedir. Bu ilçemizin potansiyeli diğer ilçelerle kıyaslayınca daha da öne çıkmaktadır. Ayrıca il merkezine yakınlığı ulaşım kolaylığı sağlamaktadır. Kastamonu merkezde yaşayanları belediye hafta sonları kendi araçlarıyla bedava taşıyarak oradaki insanların aklına İnebolu ve denizi getirerek oraya günübirlik ziyaretlerin önünü açabilir. Ankara’daki İnebolulular Derneği ilçelerinin tanıtımı için iyi çalışıyor diğer dernekler de ilçelerinde kurumlarla işbirliği yaparak bu yolu izleyebilirler.

Geldik Bozkurt ve Abana’ya Bozkurt biraz içerde kalmasına rağmen sahili olan bir ilçemiz ayrıca ilçe merkezide çok güzel kır gezisine uygun denize de yakın değerlendirilebilecek ve görülecek güzellikleri var. Abana ise konaklama sorununu çözmüş bir ilçemiz ilk gördüğümde görmek için ne kadar geç kaldığımı ve hata yaptığımı anladım. Burada çadır kampıda var, işletmeci müşteri bekliyor ama tanıtım aklına gelmemiş herhalde, kaymakamlığınızla ve belediyenizle birlikte gel Başkent’teki Kastamonu günlerine işletmeni tanıt birazda tel örgü ile güvenli hale getir müşterin artacaktır. Sadece senin değil oraya gelip çadır kuranlar Abana da bütün esnafın müşterisi olacaktır.

Şimdi de Kastamonu’nun doğu tarafında son ilçesine Çatalzeytin’e uzanalım ben buraya günübirlik gittim. Abana’da kalırken orayı da göreyim diye Karayolları genel müdürlüğünde çalışan bir arkadaşım İlhan Bey oralara kadar gidip de benim ilçemi görmeden gelme dedi.  Bende onu kırmamak için gittim, iyi ki gitmişim bu ne güzellik kardeşim gel buradan bahsetme ve burayı tekrar ziyaret etme, emin olun insanın elinde değil en kısa zamanda yine gideceğim. Başkentteki Çatalzeytin’liler ve dernek başkanları İbrahim Bey Çatalzeytin’deki yaşayanlardan daha çok ilçenin sorunları ile ilgililer. Gerçi durum birçok ilçemizde aynı ilçe dışında yaşayanlar kendilerini daha çok sorumlu hissediyorlar ilçelerine karşı. Belki de bu biraz ufuk işi ufukları geniş olanlar sorunları tespit edip çözüm yolları ararlar. Birazda ilçelerinden ayrı kalmalarının etkisi de olabilir, insanlar ayrılınca ayrıldıkları güzelliklerin kıymetini daha iyi anlıyorlar. Şimdi iç bölgedeki ilçelere gelelim buralarda durum bir birine benzer

, Mesela Araç da yaylalar ve geyik üretme bölgesi dağ ve kır gezileri için çok müsait, Buranın ekonomisini bir yüksekokul yaparak canlandırabiliriz. Belediye ve ilçe özel idaresi Ankara da çok Aktif olan Araçlılar Derneği ile de işbirliği yaparak hafta sonu gezileri düzenleyebilirler, dernek zaman zaman kendi imkânlarıyla bunu yapmaya çalışıyor.İç bölge ilçelerimizden Küre ye bir bakalım ülkemizin en büyük milli parklarında biri burada ne yazık ki sadece biz biliyoruz. Bu milli park uluslararası öneme sahipken biz bunu ulusala tanıtamıyoruz.(WWF) Dünya koruma vakfı, buraya ilgi çekiyor ve korunması gereken alanlar listesine aldırıyor. Türkiye’nin Dünyaya armağanı olarak değerlendirilen yer size çok uzak değil hemen yanıbaşınızda. Pınarbaşı şelaleleri ve kanyonuyla uluslar arası bir dağ turizm merkezi olabilecekken biz bile zahmet edip gitmiyoruz, yazık bize. Ilıca şelalesi ve Valla kanyonu, Ilgara mağarası görmemiz gereken yerlerde öncelikli olmalı diye düşünüyorum. Azdavay da ise çatak kanyonu ve Karadağ geyik karaca üretme sahası doğal kır ve dağ gezileri için dikkat çeken yerlerdir. Bu nedenler turizm firmalarının dikkatini bu bölgeye çekmek isterim, doğası bozulmamış görülmesi gereken yerlerdendir. Kendi ilçemiz Tosya ya gelince burası nüfus yoğunluğu açısından en büyük ilçesidir Pirinci ile ün yapmıştır, ekonomik olmadığı iddiasıyla sulama göletleri veya baraj yapılamamaktadır. Bu nedenle Tosya pirinci üretiminde %50-60 azalma olmuştur kanaatindeyim. Burada sanayi nispeten gelişmiş ve son yapılacak meslek yüksek okulu ile ilçemize daha bir ekonomik canlılık gelecektir.

Kastamonu merkezi ise tarihi binaları ve türbeleri ile doğal yapısı ile görülmeye değer bir merkezdir. Bu güzellikleri Ankara’da tanıtma çabasıyla ön plana çıkan derneklere bir göz atalım, nasıl çalışıyorlar.Derneklerden bahsediyoruz ama bunlar nasıl ayakta dururdan hiç bahsetmedik.

Genelde dernekler üye aidatlarıyla ayak da dururlar, tabiki üyeler aidat verirlerse, kimse aidat vermezde herkes dernekten beklenti içine girerse dernek nasıl ayakta duracak hiç düşünüyormuyuz. Ben gördüğüm için rahat söyleyebilirim, yönetim kurulu üyeleri bu dernekleri ayakta tutuyorlar herkes maşalarından her ay dernek binalarının kirasını, elektrik su faturalarını, çay ve şeker paralarını karşılıyorlar. Bu masraflar 20 ila 50 lira arasında değişiyor bu Kastamonu’yu sevenler dernekleri ayakta tutarak illerinin, ilçelerinin buralarda tanıtımına katkı sunuyorlar. Bütün Kastamonulular adına onlara buradan teşekkür ediyorum. Bunlar kimsenin memuru değil kimsenin zoru ile de bu görevi yapmıyorlar bu insanlara bunu Kastamonu sevgisi yaptırıyor. Mesela dernekçilikte Uğur Abca, Hasan Şen, Satılmış Tınık, Yavuz Atay, Ali Abey, Güler Özkarar, Fikriye Malkoç, Nevzat Eki, Sadık Erikçi... Yazılarıyla ve bilgileriyle Prof. Dr. Sadık Erik Hocam, Araştırmacı yazar Nail Tan abimiz, Atakan Ünsal, Hayri Arıkan abi eski Tosya Belediye Başkanımız Mehmet Oruçöz, yazar arkadaşımız Davut Zat, bütün etkinliklerin sunuculuğunu yapan Yaşar Türker, Her toplantıda helvamızla ağzımızı tatlandıran Yükseller Şekerlemeden Suat Yükseller  -adını şuanda hatırlayamadığım hemşehrilerimden de özür diliyorum- burada bu işin yükünü çekenlerdir. Hepsine hemşehrilerimiz adına teşekkür ediyorum.

Bütün Kastamonuluları, Kastamonu adına hareket etmesi gereken kurumları bu deneklerle işbirliğine çağırıyorum. Başkentte Kastamonu günlerinde görüşmek dileğiyle..

Selam ve sevgiler...

Görüntüleme sayısı: 3671

Bu yazıya ilk yorumu yazın

Sadece kayıtlı kullanıcılar yorum yazabilir.
Lütfen sisteme giriş yapın veya kayıt olun.