Online Sayaci 0







Kayıp Parola?

Kim Online

Tosya Sozlugu


PROGRAMI İNDİR

FORUMDA SÖZLÜK

gavi

( sağlam )

Kastamonu Bibliyografyası - Mehmet Yılmaz
Anasayfa arrow Köşe Yazarları arrow Hüseyin EKEN arrow Kara Noktalar!
Kara Noktalar! Yazdır E-posta
Tuesday, 02 September 2008

Active Image

 

 

Hüseyin Eken
Bu mail adresi spam botlara karşı korumalıdır, görebilmek için Javascript açık olmalıdır


Bu kadar ağır bilançosu olan  bir yazıya nasıl başlanır bilmiyorum! Ancak aldığı görev gereği toplumu yönetme, yönlendirme misyonunun üstlenen sorumluluk sahibi herkesin, Çankırılı, Çerkeşli, Ilgazlı, Kastamonulu, Tosyalı  olsun olmasın, can sahibi herkesin kulağına kar suyu kaçırmak için yazmak istedim.

Bir yol var, öyle bir yol ki Türkiye’yi içinde dünyanın en önemli metropollerinden birisi olan İstanbul’da dahil Edirne’den Iğdır’a 1745 km, yine Edirne’den Artvin’e 1534 km kateden bir yol. Türkiye’nin doğusundaki ülkeler ile batısındaki ülkelerin karayolu ile yapmış olduğu ticarette başka alternatifi olmayan bir yol.

Özetle Yunanistan İran ile ticaretini buradan yapıyor, Rusya AB ülkeleri ile olan karayolu taşımacılığında bu yolu kullanıyor. Gurbetçi yaz tatilinde, bayramlarda memleketine Doğu Anadolu ve Doğu Karadeniz’e bu yoldan gidip geliyor.

Yolun adı D-100/14 diğer uluslararası adıyla E-80, ama bizi asıl ilgilendiren yolun kendi bölgemizden yani Çerkeş, Ilgaz ve Tosya’dan geçen kısmı, moda deyimle kara noktalı kısmı.

Bu kısım yolun ilk yapıldığı yani 1970'li yılların sonlarından bu güne kadar mevcut durumunun bakımı yapılmış, o zamanlar için yeterli olan kapasitesi aradan geçen 30 yıla yakın zamandır yaşanan değişime ve gelişime ayak uyduramayarak yetersizleşmiş, bu gün yoğun trafik kazaları ile özellikle bölge gündemindeki yerini almıştır.

Aşağıda son 30 ayda yani iki buçuk yılda meydana gelen kazaları, yaralı ve ölü sayısını Devletin resmi rakamları ile veriyorum. Tabloyu incelediğimizde aylık ortalama kaza sayısının % 38,54 olduğunu görüyoruz. Kısaca günde bir kazadan fazlası var, eksiği yok.

            E–80 YOLU 30 AYLIK KAZA BİLANÇOSU

      Yılı        Kaza Sayısı    Yaralı Sayısı    Ölü Sayısı
2006           416                  681                    31
2007           478                  953                    36
 2008*         260                  367                     25
Toplam    1154                2001                    92
 
Not: 2008 Yılı 31.07.2008 Tarihi itibarıyladır.*

Şimdi buradan bu yolun 9 metre olan genişliğinin AB standartlarına çıkartılması görev alanı içerisine giren ve proje çalışmaları bir yıldan fazla süren Karayolları Kastamonu Bölge Müdürlüğü’nü, bu projenin hayata geçirilmesi için Karayolları Genel Müdürlüğü başta olmak üzere Devletimizin ilgili kurum ve kuruluşlarını da tez elden bu trajik durumun sona erdirilmesine katkı vermelerini bekliyorum.

Bu yazıdan hareketle sivil toplum kuruluşları da gerekli başvuruları yaparken, yeterli sinerjiyi de ortaya koyarak başta Kastamonu ve Çankırı olmak üzere iktidarıyla muhalefetiyle bütün milletvekillerimizin, il başkanlarımızın, ilçe başkanlarımızın da bu sorunu sahiplenerek çözümünü takip etmelerine aracılık edeceklerini umuyorum. İnşallah kısa zamanda bu yol kendi kapasitesinin çok çok üstündeki artık taşıyamadığı, canlara mal olan mevcut yükünü taşıyacak duruma getirilir.

Şimdi sizlere günde ortalama bir kazadan fazlası yaşanan yol üzerindeki Tosya ilçemizde insan hayatını hiçe sayan trajikomik sağlık sevki ile ilgili yazdığım yazıdan bir bölümü tekrar sizlerle paylaşmak istiyorum:
 
“Sorunumuz; Tosya’da meydana gelen acil tıbbi vakaların, 80 km mesafedeki Tosya Ilgazlarının ötesindeki Kastamonu’ya sevk edilmesi ve orası da yetersiz kalırsa Ilgaz Dağlarını aşarak 245 km mesafedeki Ankara’ya sevk edilmesidir. Bu da acil vakaya maruz kalan vatandaşın 325 km yolu yaklaşık 5 saat gitmesidir. Bu yolculuk sırasında yol şartlarını ve durumun aciliyetini ele alırsak birçok hastamız Ankara’ya varamadan yolda hayatını kaybetmekte veya özellikle sayısı 700 lerde olan doğrama atölyelerinde kopan parmakların yeniden kazanılması bu gecikmeden dolayı imkânsızlaşmaktadır. Bu duruma bizzat şahit de oldum, kazadan sonra fazla zaman kaybından dolayı dokuları ölmüş olan parmakları kestiler. Halbuki Tosya-Ankara arası 220 km ve 2 saat 30 dakikalık mesafe olup, arada Çankırı ili vardır. Bizim hastamız 105 km yolu fazladan katederek, 2 saat 30 dakika zaman kaybına uğrayarak Ankara’ya ulaşmaktadır. Bu sevk zincirinin Tosya-Çankırı-Ankara olarak yapılması hasta veya yaralımızın hayatta kalması, organının kurtulması açısından çok önemlidir.”

Bu yazının yayınlanma tarihi 20 Şubat 2007’dir. Tam bir buçuk yıl önce... Maalesef bu konuda en küçük olumlu bir gelişme olmamıştır. Tosya İlçesi’nde meydana gelen trafik kazalarında yaralananlar, acil hastalar bürokrasinin kıskacında çile çekmeye devam ediyorlar. Yine doğrama atölyelerinde parmakları kopan işçiler, ağaç sanayi konusunda ülkenin hatırı sayılır İllerinden birisi olan Kastamonu’nun plastik cerrahi uzmanı olmayan Devlet Hastanesi’ne sevk edilmeye, oradan da Ankara’ya gönderilerek canlarından bir parçayı bırakıp gelmeye devam ediyorlar. Tosya biçare, Tosya sessiz…

İçinde bulunduğumuz mübarek Ramazan aynın bütün İslam âlemi için, bütün insanlık için hayırlara vesile olmasını diliyorum.

Esen kalın…


Görüntüleme sayısı: 3040

  Yorumlar (4)
Körler memleketinde şaşılar padişah olur
Yazan tevfikçoban, 02-09-2008 17:33
Her iki konuda ki olumsuzlukların bedeli insan hayatı ile ödendiği için her şeyden daha önemli. Zira insan hayatından daha önemli bir şey olamaz. Böylesine önemli iki konu ile ilgili olarak geçmişte yaptığınız çalışmalarınızdan ve konuyu gündemde tutma, ilgili ve yetkileri uyarma, kendi tabirinizle kulaklarına kar suyu kaçırma adına köşenize taşımanızdan ötürü sizi kutluyorum.  
 
İnşaallah ilgili ve yetkililerin kulaklarına kar suyu kaçar da iki konunun mağduru olanların feryatlarını duyarlar ve yeni mağduriyetlerin önlenmesi adına harekete geçerler.  
 
Bunda bizlere düşen görev konuyu devamlı gündende tutmak aksaklık ve eksiklikleri görmek görmeyen gözlere göstermek. Zira körler memleketinde şaşılar padişah olur demiş atalarımız. Bu anlamda bizler görelim ki şaşı padişahımız olmasın.
Yazan hakanertas, 03-09-2008 09:00
Konu gerçekten çok hassas! Hüseyin Abiye çok önemli bir noktaya dikkatleri çektiği için teşekkür ederim! Elimizde sitemizden de yayınlanan resmi bilgiler var! Bilanço gerçekten çok ağır. Kısa sürede bu güzergahın gündeme alınmasının gerektiğini ve bunun kaza oranını olumulu oranda azaltacağını düşünüyorum. 
 
Selam ve saygılarımla... 
 
Hakan ERTAŞ
Yazan kurt_2023, 03-09-2008 14:43
İnsan hayatı çok kolay harcanır oldu. Çok kişi hayatını kaybetti. Kaybetmeye devam ediyor ve böyle giderse edecektir de:( 
 
Fakat üzülerek şunu da belirtmek istiyorum. Suç sadece yollarda değil. İnanılmaz hızlı ,dikkatsiz ve sorumsuzca giden kendini bilmez şoförlerde de. 
 
Bu konuda yetkililerin gerekli önemi ve önlemi alacaklarını ümit ederek, aynı zamanda şoför milletinin insanlarının da dikkatli gideceklerini de temenni ve niyaz ederek konuyu gündeme taşıyan Hüseyin ve Hakan abilerime teşekkür ediyorum.
Yazan Cengiz_37, 03-09-2008 15:18
Ben konuyu başka açıdan değerlendireceğim.Bazıları Doğu Karadeniz Sahil yolunun başka güzergahlara kayması için çalışıyorlar diye duymuştum.Güzergah ise Samsun-Gerze-Sinop-Boyabat-Taşköprü-Kastamonu-Araç-Karabük-Gerede için umut taşıyorlarmış.Eğer E 80'e bu yüzden önem vermiyorlarsa veballeri büyüktür.

Sadece kayıtlı kullanıcılar yorum yazabilir.
Lütfen sisteme giriş yapın veya kayıt olun.

 
© 2018 Tosya.Gen.TR - Tosya'nın Sesi
tosya.gen.tr sitesi Joomla tabanlidir.
Web Tasarım